وقت کار متقن!

منتشرشده توسط حمید حاجی اسمعیلی اردکانی در تاریخ

باسمه تعالی

آبان ماه را با روز آمار و برنامه ریزی آغاز می کنیم دو پدیده ی ارزشمندی که متاسفانه در کشور ما به خوبی اجرا نمی شود آمارهای حیاتی، گاه ،اختلافی فاحش دارند و برنامه ریزی ها ، عموما جزیره ای و کوتاه مدت است و بر مبنای این آمار نابسامان،  نتیجه را می توان پیش بینی کرد. این درحالی است که استقلال سیاسی کشور سالهاست تثبیت شده و خبری از مصوبات ننگینی چون کاپیتالاسیون نیست اما ما خود را با دست خود، محدود می کنیم.

 آنگاه که سالروز شهادت حضرات معصومین علیهم السلام و برای مثال آخر ماه صفر فرا می رسد ،شاید با شنیدن و مطالعه ی نکته ای از زندگانی آن بزرگواران ، عزم خود را جزم کنیم تا کاری متقن و محکم انجام دهیم اما این عزم ، استوار نیست و  به زودی سست می شود حتی اگر ربیع الاول بیاید و باز هم از خاندان رسالت علیهم السلام و خود حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله  در سالروز ولادت پر نور و برکتش ، بشنویم و بخوانیم که: «رَحِمَ اللَّهُ اِمرَأً عَمِلَ عَمَلاً فَاَتقَنَه: خداوند آن کس که کار را محكم و متقن انجام می دهد،  رحمت کند. »

کار محکم و استوار را باید از امثال «فهمیده» ها ، فهمید و یا در هجرت سخت و تاریخی رسول خوبی ها مشاهده کرد و یا کار تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا را در« سیزدهم آبان» به تماشا نشست. امری مهم که مولای عسکری علیه السلام برایش بذل جان می کند تا امر امامت امت بر زمین نماند و با همه ی سختی ها استمرار یابد .

این کار متقن ، به طور قطع نباید به« انتخاب اجباری» بیانجامد و همواره باید از سر مطالعه و تحقیق و شناسایی اوضاع و فضا باشد تا با حرکتی استوار به سرانجام نیکوی خود برسد و این برای اردکان ما شدنی است گرچه با تمسک به حداقل ها باشد. این حداقل ها در همه ی زمینه ها قابل تصور است . در زمینه ی امکانات تبلیغی و رسانه ای ، در زمینه ی نیروهای پا به کار و استوار  و در زمینه ی جلودار ها و میدان دارها… . نقشه ی راه این انتخاب متقن ، سالهاست ترسیم شده و امکانات حداقلی – با وجود کارشکنی های فراوان- فراهم شده است. اکنون وقت کار متقن است تا نتیجه ای نیکو و ان شاء الله دلخواه انسان های آزاده و آگاه فراهم آید… پس بسم الله… یا حق

دسته‌ها: روزنوشت

حمید حاجی اسمعیلی اردکانی

من معلم و اندکی طلبه ام .....

1 دیدگاه

محمود · 18/11/2019 در 8:42 ق.ظ

کو کار متقن؟!

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *