گام اول

منتشرشده توسط حمید حاجی اسمعیلی اردکانی در تاریخ

باسمه تعالی

آذر امسال که می شود، عطر محمد صلی الله علیه و آله فضا را پر می کند ، عطر آمدن منجی بشریت از تاریکی های جهل و خرافه در عهد نزول و البته بوی خوش صادق آل محمد علیه السلام ، یعنی منجی دین محمد صلی الله علیه و آله و سلم در روزگار افول!

تا چهارم آذر ماه راهی نمانده تا «هفته ی وحدت» متجلی شود. هفته ای برای هم افزایی همه ی مسلمانان جهان تا سر انجام بسیج مردمی جهانی با الهام از«بسیج» ارزشمند آن «مرد الهی»  شکل گیرد و نیرو های مومن در همه ی عرصه ها سامان یابند ، در عرصه های نظامی ، علمی، سیاسی ، اجتماعی و البته فرهنگی تا با این مهم یاد شیخ «مفید» رحمه الله علیه – که واقعا مفید به حال جمع بود- پاس داشته شود و «مدرس» و سیاستش فرایاد آید، «دانش جو» و طلبه ارزشمند تر شوند، «پژوهش» محترم شمرده شود و «شورای عالی انقلاب فرهنگی» به عرصه ی ظهور آید و یاد «مفتح» عزیز باز هم زنده تر شود تا اجتماعی از طلاب و دانشجویان دلسوز به بار نشیند که ظهور را منتظر واقعی باشند گرچه در آن روز «فاطمه ی معصومه»سلام الله علیها به دیدار حق شتافته است تا پیش قراول این جمع مومن و انقلابی باشد و قبلا نیز «دستغیب» عزیز ، لقای حق را در محراب عبادت درک کرده تا مصداق عملی جهاد علمی، فرهنگی و نظامی نام گیرد.

بیست و پنجمین روز آذر است که ولادت حضرت پدر ، فرا می رسد ، پدر مولای غایبمان که سخت  امیدواریم  هرچه زودتر، یلدای انتظارش به سر آید، به حضرت مولا عجل الله تعالی فرجه الشریف تبریک می گوییم  و به خودمان تسلیت که نتوانسته ایم گامی موثر در راه حضرتش برداریم. آذری در خرمنمان می افتد از این همه فرصت سوزی و رها شدگی! و حتما تذکری می شود برای حرکت استوار و فرصت محور تا این «پیچ مهم تاریخی» را نیک در یابیم و در راه تحقق الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت گام نهیم. گامی که تمدن نوین را به صاحبش تحویل دهد. ان شاء الله

اما اردکان ما کجای این معادله است؟ جایگاه ما در پایان دادن به یلدای انتظار چیست؟ چگونه آذر خرمنمان را خاموش کنیم و چگونه انقلابی فرهنگی بیافرینیم؟ پاسخ به این سوالات جایگاه ما را در نظام آخر الزمانی یار مشخص می کند. نظامی که تفکر و عدالت از ارکان آن است. گام اول باور به دچار شدن به مشکلات مذکور است ، گاه این باور به کلی در اردکانی ها از میان رفته است! یادشان نمی آید که ثروت واقعی چیست و عدالت کدام است؟! فراموش کرده اند که انقلاب فرهنگی ای داشته اند و زنگار گرفته است  یاد  مصیبت یلدای انتظار!

دوستان مخاطب ! لااقل بیاییم گام اول را محکم برداریم. گامی که مسیر این پیچ پر تنش تاریخی را برای ما عوض می کند و حرکت ما را سودمند می سازد! شاید عنصر اصلی و عامل پایه ی  برداشتن این گام، بازگشت به خود فردی و اجتماعی ما اردکانی هاست. این که چه بوده ایم وچه شده ایم  وچگونه این شدن رخ داده است…. . این چنین باد.

دسته‌ها: روزنوشت

حمید حاجی اسمعیلی اردکانی

من معلم و اندکی طلبه ام .....

1 دیدگاه

حسن · 05/12/2018 در 12:32 ب.ظ

دریغ از یک گام

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *