انتخاب با ماست!

منتشرشده توسط حمید حاجی اسمعیلی اردکانی در تاریخ

باسمه تعالی

بوعلی سینا و روز پزشک آغاز شهریور هر سال است که امسال نیز یاد آنها را داریم اما با نگاهی به حال و روز جامعه و در آستانه ی هفته ی دولت دنبال« طبیب» می گردیم! طبیب دلها و جانها که چون سید علی اندرزگوی عزیز :« سید علی را دریابید »، سر دهد! تا کارمند واقعی مردم شود و دارو را حکیمانه چون «رازی» تجویز کند . و اگر هفته ی دولت را با یاد رادمردانی چون«رجایی» و «باهنر» گرامی می دارد، ندای تعاون و همدلی سر دهد و استکبار ستیزی را چون «رییس علی دلواری» به جان خسته ی دوران تزریق کند تا خدای ناکرده « قدوسی ها» و «دستجردی»ها  یعنی نماد عدالت نظری و عملی ، دوباره به مسلخ نروند.

آخر، شهریور امسالمان بوی ولادت هادی امم حضرت علی النقی علیه السلام گرفته است تا با الهام از واقعه ی بزرگ و سرنوشت ساز غدیر ، ولایت را تا آخر معنا کنیم و فرزند گرامی حضرت کاظم علیه السلام را امام بلافصل بدانیم. امامی که امثال «بیرونی» ها را می پسندد و خود لقب عالم آل محمد صلی الله علیه و آله گرفته است.  گویی امام موسی بن جعفر علیه السلام به ما می گوید : عیدی ولادت من قبول ولایت علی بن موسی علیه السلام باشد تا خدای ناکرده فضا به گونه ای نشود که نیاز به «مباهله » شود. درست است که مباهله سند حقانیت ذوات پاک معصومین علیهم السلام است اما به نوعی ، نشانه ی کمبود یا نبود حامی است که رسول اعظم صلی الله علیه و آله را مجبور می کند با تمام هستی خویش به میدان بیاید و همه ی هستی او خانواده اش هستند که در لسان قرآن عظیم و روایات شریف به « اهل البیت » مشهور شده اند. آری ! اهل ما آنانی اند که تا آخر با حق اند . چرا که :

« قطره دریاست اگر با دریاست ، ورنه او قطره و دریا ، دریاست»!

اما هفدهمین روز شهریور نشان می دهد مردمان آخر الزمان ،« طبیب دوار» شان را تنها نمی گذارند و خود اثبات می کنند که محرم ، حق است و یاری حق ، حق! همین گونه است شهادت مدنی قهرمان رحمه الله علیه که در محراب ، به طبیب عاشق خویش سلام می دهد و آن گاه است که محرم آغاز می شود! محرمی که به تاسوعا و عاشورا پیوند می خورد و سفیر  معصوم و قهرمان کربلا را فرا یاد می آورد که بی تردید و با صدایی رسا فریاد حقوق انسان را در گوش دوران ها طنین انداز می کند و حقوق « اسرا» را متذکر می شود تا آیندگان درس گیرند و پیام عاشقانه ای او را با روش های مختلف چون شعر و نوا و صدا و سیما به همگان برسانند. کاری که شهریار را بر می انگیزد تا « علی ای همای رحمت» بسراید و متخصصان پرده ی نقره ای را ترغیب می کند تا از دفاع بگویند ، گرچه این دفاع ، دفاع مقدس هشت ساله ی ملت مسلمان و شیعه ی ایران عزیز باشد.

این همه ، بوی استمرار می دهد تا فریاد زند که دیگر « دوران بزن در رو» تمام شده است. تمام حق با تمام باطل رو بروست و این روند ان شاء الله تا ظهور یار امتداد دارد تا ما خود را در این آخر الزمان سخت ، به کدام راه پای بند کنیم. انتخاب با ماست! یا حق

دسته‌ها: روزنوشت

حمید حاجی اسمعیلی اردکانی

من معلم و اندکی طلبه ام .....

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *