برای پایایی عشق

منتشرشده توسط حمید حاجی اسمعیلی اردکانی در تاریخ

باسمه تعالی،

مرداد امسال بی شک رضوی است . چه آنجا که ولادت حضرت ثامن الحجج علیه السلام است و چه زمانی که شهادت خیر مولود، جواد الائمه علیه السلام. اصلا این مملکت متعلق به حضرت علی بن موسی علیه السلام است که فروغ جاویدان به «مرصاد افتخار آفرین» بدل می شود و «مقاومت اسلامی» شکل می گیرد تا پس از آن «کودتا» ها نقش بر آب شود،گرچه سالها پیش، «مشروطیت» را از دست داده است و آل سعود خبیث ، اهلش را در سال شصت و شش شمسی و و نود و چهار خورشیدی به خاک و خون کشیده است.

این مملکت «خون» داده است چه به ظاهر در اهدای سخاوت مندانه ی آن و چه در باطن با بذل جان و آزادگانی تقدیم کرده است  تا «مسجد» ادراک شود و «عرفه» به بار نشیند و از سویی علم و آگاهی به حق  ارج یابد تا «جهاد دانشگاهی» شکل گیرد ، «علامه ی مجلسی » رحمه الله علیه ، پس از آن همه ناجوان مردی قدر یابد و «خبرنگار»ی صادقانه با یاد شهادت محمود صارمی معنا شود. با آن که  دشمنان داخلی و خارجی  این مرز و بوم اسلامی ، ارزش علم را تنزل دهند و شهادت حضرت «باقر العلوم» علیه السلام را رقم زنند. غافل از آن که با رحلت «باقر» ، «صادق» علیهما السلام سر بر  آورده است  تا عشق و عقل پیوند خورند و سالروز ازدواج تنها زوج معصوم عالم علیهما السلام  فرا یادآید  و سرانجام ، همه بی وقفه حرکت کنیم به سوی« قربان»ی نفس دربارگاه عشق و همه عاشق شویم برای عشق دوران و منتظر زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گرچه ابراهیم علیه السلام نیز عاشق همین موضوع دل نواز بوده است.

آن جا که ابراهیم علیه السلام در این عشق الهی می سوزد! ما تابعان آخر الزمانی اش چه باید بکنیم؟ جز این است که انتظاری پویا و رو به جلو داشته باشیم تا از قافله ی عشق عقب نمانیم؟! و غیر از این است که خاصیت پیشگامی خود را از دست ندهیم؟! پس برای چه به شهر علم و ادب و فقهاء و صلحا مشهور شده ایم؟! به راستی چگونه می توانیم  خود را رضوی بنامیم و برای پایایی عشق ، فرصت سوزی های نابخردانه کنیم؟! این مختصر برای آنان که حرکت در این راه پر افتخار را ارزش می دانند کافی است تا فیض قدسی حق باز مدد فرماید و دیگران هم بکنند آن چه مسیحا می کرد. این چنین باد.

دسته‌ها: روزنوشت

حمید حاجی اسمعیلی اردکانی

من معلم و اندکی طلبه ام .....

1 دیدگاه

محمد · 20/07/2018 در 1:47 ب.ظ

کو مسیحا؟

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *