خرداد جهادی

منتشرشده توسط حمید حاجی اسمعیلی اردکانی در تاریخ

باسمه  تعالی

ملاصدرا ، خرمشهر و دزفول و حضرت خدیجه سلام الله علیها ، کلید واژه هایی هستند که عشق و عقل را  به هم پیوند می زنند . آنجا که ملاصدرا مشاء و اشراق را متعالی می کند و جهاد کبیر را فرا یاد می آورد  ، آزادی خرمشهر و مقاومت دزفول قهرمان، نماد عشق و عقل در میدان کارزار واقعی است  و جهاد اصغر را تذکر می دهد و جهاد خدیجه سلام الله علیها در بذل مال و جان برای رسول مکرم اسلام به راستی مصداق جهاد اکبر است که از بزرگ زنی چون او بر می آید و به این خاطر توفیق می یابد تا مادر فاطمه سلام اله علیها شود. شیر زنی که رسول خدا صلی الله علیه وآله همواره از او یاد می نمود و به جاست که حق او بیش از پیش ادا شود و این در حالی است که دهمین روز ماه مبارک آغاز شده است و خرداد رمضانی ما رو به کمال می رود. کمالی که به اوج حرکت انسان می انجامد و یاد مولای کرامت را در نیمه ی ماه بشارت می دهد که ماه تمام رمضان طلوع کرده است.

آری امام حسن  مجتبی علیه السلام آمده است تا جشن رمضان تکمیل شود. اتفاقا قدر حسن علیه السلام نیز به راستی مغفول است. «قدر» ، رحلت ، پانزدهم و سرانجام شهادت مولای مظلومان عالم و سرور متقیان جهان فرا می رسد تا نشان دهد قدر قدر را مردانی از سلاله ی زهرا  سلام الله علیها  می دانند که  پانزدهمین روز خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنند تا بوی انتظار را از نیمه آن استشمام کنند.اما متاسفانه قدر این شاگرد خلف  امام علی علیه السلام، امام حسن مجتبی و خدیجه ی کبری سلام الله علیهما نیز مغفول است  تا آنجا که گاه عده ای برای توجیه خویش دست به تحریفش زده اند . همان کاری که در مورد سروران این رادمرد قرن، سالها پیش به انجام رسانده اند.

اما اکنون وقت فریاد است ، فریادی برای رفع این غفلت تاریخی و هشدار به دشمنان تحریف گر ، دشمنانی که «کلید رمز آلود فرج» را به گروگان گرفته اند .آری از قدس شریف می گوییم و اکنون آخرین جمعه ی رمضان است که به فرمان خمینی کبیر از غفلت خارج می شود تا تمام جهاد های سه گانه به انجام رسد. گرچه جهاد بی مانند سربازان اسلام  بخارایی ، امانی ، صفار هرندی و نیک نژاد اتفاق افتاده و جهادسازندگی که- ترکیبی از سه جهاد مقدس است- فرمان داده شده و  جهادگر  بزرگ ، دکتر  چمران آن سردار بی مثال به مسلخ عشق رفته است.

تکلیف روزه اکنون به ایستگاه آخر رسیده است و عید فطر رسیده است تا عید جهاد اصغر ،کبیر و اکبر کامل شود و به ما پیامی بلند دهد که جهاد، رمز حرکت و پیروزی است و این گونه است که خرداد جهادی ما ،باز هم پیام مهم خویش را برای همه از جمله اردکان عزیز فریاد می کند .خردادی برای جهاد گری و عاشقی. خردادتان نیکو.

دسته‌ها: روزنوشت

حمید حاجی اسمعیلی اردکانی

من معلم و اندکی طلبه ام .....

1 دیدگاه

محمد · 18/05/2018 در 5:30 ب.ظ

ولی کو جهادگر!؟

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *