ماندن برای حرکت

منتشرشده توسط حمید حاجی اسمعیلی اردکانی در تاریخ

باسمه تعالی

تیر ماه که می شود  بوی خوش عید بندگی می آید و مومنان روزه دار که یک ماه از چنگ شیطان نفس رهیده اند نماز شکر می خوانند تا آمادگی خود را برای مبارزه با شیطان های درون و برون همچنان حفظ کنند . تا خدای ناکرده هفت تیر تکرار نشود و نفوذی ها در غفلت خودی ها هفتاد و دو عصاره از ملت را نگیرند، تا  دیگر مثل شهادت مولای صادق علیه السلام رخ ندهد و تا نتوانند قطع نامه ای مثل پانصد و نود هشت بر ما تحمیل کنند و جام زهری بر گلوی امام امت ریخته شود.

آری ، مهار نفس اگر باشد ، امام امت با چاه تنهایی حرف نمی زند و پیشوای مومنان مجبور به پذیرشی سخت نمی شود و در نهایت خسارتی محض آفریده نمی شود. از سویی با  ماندگاری تقوای رمضانی، عزت می ماند و عشق به مسلخ نمی رود و این دشمن است که سیلی می خورد نه ما!

در ابعاد کوچک تر ، اردکان روز به روز می بالد و گروهی منافع خود را بر مصلحت و زندگی مردم تحمیل نمی کنند ،عده ای کم تر برای ماندن، شهر را فدا نمی کنند و جمعیتی قلیل تر موج سواری های نابجا را ترک می کنند چون یکی از معیار های زندگی مردم زندگی عزت مند است که با وجود سختی ها، هرگز حاضر به تن دادن به ذلت نمی شود و به خاطر حرف ، به مردودان توجه نمی کند. به هر روی این ماندن برای حرکت به سوی قله های افتخار ، با حفظ گوهر رمضان، هر روز عمیق تر می شود تا جایی که آنان که به این گوهر باور ندارند باید بروند. این چنین باد. 

دسته‌ها: روزنوشتنگاه

حمید حاجی اسمعیلی اردکانی

من معلم و اندکی طلبه ام .....

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *